Veelgestelde vragen – 4mommy.nl
Meteen naar de content

Volg ons

Onze klanten vertellen het beter dan wij!

Contact

Veelgestelde vragen

 

Ondanks de strenge selectie op kwaliteit is het onvermijdelijk dat er defecten of klachten ontstaan. Wij bieden 12 maanden fabrieksgarantie op onze elektronische producten. Voor de borstkolven geldt de garantie alleen op de borstkolfmotor. Doorgaans geldt dat op siliconen borstkolfonderdelen géén garantie zit.

Daarbuiten zullen wij ons best doen om ontstane defecten volledig naar tevredenheid op te lossen. Bij twijfel kun je contact
met ons opnemen support@4mommy.nl wij zijn je graag van dienst.

 

*Voor garantie op al onze andere artikelen zijn de aankoopdatum en de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid van toepassing.

Bij een aantal zorgverzekeraars krijg je geld terug bij het gebruik van een elektrische borstkolf. Het gaat hierbij om kosten voor verhuur, of een bijdrage in de aanschafprijs van een borstkolf.

Tevens kun je ook een vergoeding krijgen voor een kolf-of lactatiekundige consult.  

Kijk jouw polis na of je hiervoor in aanmerking komt, of klik hier voor een overzicht van alle zorgverzekeraars/vergoedingen.

Kom je in aanmerking voor een vergoeding, dan kun je onze factuur indienen bij je zorgverzekeraar. Alle benodigde gegevens die de zorgverzekeraar nodig heeft staan op de factuur.

 

De standaard levertijd is momenteel 1 -2 werkdagen*

 * Rondom de feestdagen in Nederland en België kan de levertijd afwijken. Tevens zijn er soms uitzonderlijke gevallen waardoor de levertijd kan vertragen.

In 99% van de gevallen worden de bestellingen binnen de verwachte levertijd geleverd.


Helaas kan het weleens voorkomen dat een bestelling in het leveringsproces vertraging oploopt. Je kunt de status van uw bestelling checken op onze Track&Trace pagina.

De verzending van het artikel verloopt via Postnl. De verzendkosten voor verzending binnen Nederland bedraagt €6,95 en voor verzending naar België en Duitsland € 9,95 per bestelling.

 

Na aankoop van je artikel ontvang je een e-mail ter bevestiging van de bestelling. Wij zullen jouw bestelling met zorg inpakken, zodat deze veilig vervoerd kan worden. Wanneer de bestelling is verwerkt bij ons, ontvang je per e-mail een track & trace code waarmee je de bestelling via Postnl kan volgen.

Ja. Je kunt iedere bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen zonder opgaaf van reden mits het product ongebruikt is. Bij hygiëne producten dient de verzegeling niet verbroken te zijn.

Het retourproces staat hier.

Indien jouw product direct bij ontvangst beschadigd is of niet goed functioneert, dan verzoeken we je binnen 5 werkdagen per e-mail ( met foto en/of video) contact met ons op te nemen.

In sommige gevallen kan de mail per ongeluk in de spam-inbox terecht komen, heb je hier al naar gekeken? Heb je je e-mail adres goed ingevuld?

Mocht je hem niet hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via support@4mommy.nl of maak gebruik van onze online chat functie op onze website.

Ja, dit is mogelijk. Zorg er alleen voor dat je dit binnen een (1) uur bij ons meld na het plaatsen van je bestelling* Neem dan contact met ons op via support@4mommy.nl of maak gebruik van onze online chat functie op onze website.

 

*Indien je al een track & trace hebt ontvangen, dan is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen.

Onze borstkolf wordt standaard geleverd met een 24mm borstschild. Heb je een kleineren maat? Dan kan je de siliconen borstschild (verkleiner) gebruiken. Voor een grotere maat is een 27mm borstschild apart te verkrijgen.

 

Let op! 27mm is tevens ook ons grootste maat borstschild. Meet je tepels dus goed op om teleurstellingen te voorkomen. Wil je weten hoe je je tepels het beste kunt opmeten? Bekijk deze vraag in ons “meest gestelde vragen ”overzicht.

Om comfortabel te kunnen kolven, is de juiste maat borstschild essentieel.  Al onze borstkolven worden standaard geleverd met een borstschild van 24mm (standaard maat). Heb je een kleinere maat? Dan kun je de siliconen borstschild (verkleiner) gebruiken.

Klik hier om te lezen hoe je dit moet opmeten en welke jij nodig hebt.

Reinig de borstkolf altijd na gebruik. Was na het kolven altijd alle accessoires, die met je borsten of melk in contact zijn gekomen. Je kunt alle onderdelen met warm water uit de kraan spoelen. Hierna kun je wat vloeibare afwasmiddel gebruiken en de onderdelen mee wassen en spoel de onderdelen dan opnieuw.  Je kunt de onderdelen aan de lucht laten drogen of gebruik een schone theedoek. 

Je borstkolfaccessoires desinfecteren: Je moet ten minste 1 keer per twee dagen je kolfonderdelen desinfecteren, nadat je ze hebt gewassen. Je moet dat ook doen als je borstkolfuitrusting nieuw is of een tijdje niet is gebruikt.

Je kunt ervoor kiezen om de kolfonderdelen in een grote pan te leggen en zet ze onder water. Breng de pan met water aan de kook en laat het minstens vijf minuten doorkoken, terwijl je ervoor zorgt dat alle onderdelen ondergedompeld blijven. Het is ook mogelijk om je kolfonderdelen in de vaatwasmachine te stoppen. Zorg er dan voor dat er geen etensresten in de vaat zit, dit zorgt vaak voor verkleuring. Voornamelijk met sterk achter gebleven kruiden, zoals op de borden. De grote onderdelen kun je in de bovenste rek plaatsen en de kleine onderdelen in de bestekmand. Let wel op dat de temperatuur 65-70 graden moet zijn. Je kunt gewoon een vaatwastablet gebruiken.

Ben je thuis voorzien van een elektrische stoomsterilisator, dan kun je deze ook gebruiken. Plaats altijd de borstschild met de opening naar beneden.

De reiniging stappen zijn tevens ook te lezen in de bijgeleverde instructieboekje.

Werkt jou product niet naar behoren dan kun je altijd bij
ons terecht. Het is altijd vervelend wanneer je een niet goed functionerend product hebt. Aanspraak maken op je garantie? Dat is uiteraard mogelijk. Om garantie aanvragen sneller te kunnen
afhandelen willen wij jou verzoeken deze altijd schriftelijk aan te vragen.

Gebruik daarom onze garantie/reparatie formulier en stuurt
deze op naar support@4mommy.nl

Bij elke garantie-aanvraag beoordelen onze reparateurs de
aanvraag en de staat van het product.

Let op: Is een product defect door eigen toedracht, zoals
valschade, of waterschade dan valt dit niet onder onze garantievoorwaarden.

Daar buiten zullen wij ons best doen om ontstane defecten
volledig naar tevredenheid op te lossen.

 

 

Werkt jou product niet naar behoren dan kun je altijd bij
ons terecht. Het is altijd vervelend wanneer je een niet goed functionerend product hebt. Aanspraak maken op je garantie? Dat is uiteraard mogelijk. Om garantie aanvragen sneller te kunnen
afhandelen willen wij jou verzoeken deze altijd schriftelijk aan te vragen.

Gebruik daarom onze garantie/reparatie formulier en stuurt
deze op naar support@4mommy.nl

Bij elke garantie-aanvraag beoordelen onze reparateurs de
aanvraag en de staat van het product.

Let op: Is een product defect door eigen toedracht, zoals
valschade, of waterschade dan valt dit niet onder onze garantievoorwaarden.

Daar buiten zullen wij ons best doen om ontstane defecten
volledig naar tevredenheid op te lossen.

 

 

Als je een borstkolf gebruikt, kan het zijn dat er onderdelen van siliconen zijn die na verloop van tijd vervangen moeten worden. Deze onderdelen zijn belangrijk voor een goede werking van de borstkolf en voor de hygiëne van de borstvoeding. Het is aanbevolen om siliconen onderdelen van de borstkolf elke zes maanden te vervangen, of eerder als ze tekenen van slijtage vertonen, zoals scheurtjes of verkleuring.

Hieronder vind je een lijst van de meest voorkomende siliconen onderdelen van een borstkolf en hoe vaak ze vervangen moeten worden:

1: Borstschilden: Deze zijn meestal gemaakt van siliconen en zijn het deel van de kolf dat op de borst wordt geplaatst. Het is belangrijk om regelmatig de maat van het borstschild te controleren, omdat de grootte van de borst kan veranderen gedurende de borstvoedingsperiode. Ook kan het zijn dat het materiaal van het borstschild na verloop van tijd slijtage vertoont en minder comfortabel wordt voor de moeder. Over het algemeen wordt aangeraden om de borstschilden eens in de zes maanden te vervangen, maar dit kan variëren afhankelijk van het gebruik.

2:  Ventiel en membraan: Deze onderdelen regelen de zuigkracht van de borstkolf. Membranen zijn kleine stukjes siliconen die de luchtstroom regelen en een vacuüm creëren om de melk te laten stromen. Deze moeten ook regelmatig worden vervangen, meestal om de 4 maanden, omdat ze na verloop van tijd minder flexibel worden en minder effectief worden in het creëren van vacuüm, maar dit is ook afhankelijk van het gebruik.

3: Tuitje: Het is belangrijk om regelmatig de tuitjes van de borstkolf te controleren op tekenen van slijtage, zoals barsten, verkleuring of scheurtjes. Als algemene richtlijn wordt aanbevolen om de tuitjes van de borstkolf ongeveer elke 6 maanden tot 1 jaar te vervangen. Dit kan echter variëren afhankelijk van het gebruik en de slijtage van het tuitje. 

live_help

Nog steeds geen antwoord op jouw vraag?!

Wij helpen je graag verder!

Niet goed? Geld terug!!

Wij hanteren een 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie.*

Veilige betaalopties

Veilig online betalen met je eigen bank.

PostNL

Bestel vóór 16.00 uur en ontvang jouw bestelling de volgende werkdag in huis.

Helpdesk

Onze helpdesk staat 7 dagen per week voor je klaar om je te helpen.